Så jobbar vi…
Vi tycker det ska vara enkelt att vara rätt försäkrad. Därför ser vi alltid till att sätta oss in i våra kunders verksamheter och förstå branscherna de verkar i. Därefter förhandlar vi fram de bästa lösningarna för just dig. Nedan beskriver vi vår femstegsprocess för ett enklare och tryggare företagande tillsammans med Werna.
Behovsanalys och bedömning
Tillsammans med dig går vi noggrant igenom er verksamhet och dess försäkringsbehov. Det här är grunden som vi använder för att sedan ta fram det bästa alternativet till dig.
Fullmakt
För att vi ska få möjlighet att hämta information gällande ditt företags nuvarande försäkringsuppgifter, samt inhämta offerter inför nästa försäkringsår behöver vi ditt skriftliga tillstånd att göra så. Därför behöver du skriva under en skötselfullmakt.
Jämförelse och rådgivning
Vi sköter all kontakt med försäkringsbolagen åt dig. När vi har fått in offerterna går vi igenom deras olika villkor för att säkerställa att det är i enlighet med de behov vi tillsammans har identifierat. När detta är gjort jämförs premier, självrisker och andra villkor och därefter omförhandlar vi detta åt dig. Du får via oss fram det bästa branschen har att erbjuda.
Val av försäkring
I samråd med dig placerar vi dina försäkringar i det bolag som gett dig bäst erbjudande. Vi hjälper dig avsluta dina nuvarande försäkringar och ser till att den nya lösningen aktiveras utan glapp i ditt försäkringsskydd. Om nuvarande försäkringar är den bästa lösningen för er och ska förnyas ser vi till att t.ex. lagervärden och omsättning är uppdaterat för det nya året.
Omförhandling och förändringar
När försäkringsperioden närmar sig sitt slut är det dags att se över försäkringarna med din rådgivare. Tillsammans går vi igenom vad som har skett i verksamheten och hur det påverkar försäkringarna. När vi har uppdaterat behoven tar vi återigen försäkringsbolagen till förhandlingsbordet.
När olyckan väl är framme och du hamnar i ett skadehanteringsärende, finns vi som bollplank och stöd. Vi säkrar upp att allt går rätt till.